Friday, December 26, 2014

Folded.

Buaaah, sormiin sattuu, silmiin sattuu, aivoon sattuu. Oon neulonut ihan liikaa! Eiköhän tää neuloosi kohta laannu, pitää hyödyntää nyt kaikki mitä irtoaa. Kohta iskee uuvahdus ja sitten alkaakin vain hitaan, mutta varman neulomistahdin ylläpitäminen.

Kolmas JyJuni on Veera Välimäen Folded-neulepaita. Aattelin, että tämä malli antaa sitten tulevia raskauskilojakin anteeksi, mutta menee varmasti myös kun niistä pääsen eroon - jos pääsen! Enikeis, oon halunnut neuloa tämän jo pitkään ja nyt jos koskaan oli hyvä sauma siihen.


Lankana pehmoinen Fyberspatesin Vivacious 4ply värissä Sea Green. Rakastan noita värejä ja miten ne levittyy valmiille pinnalle, vähän dissaan tuota superwash merinon kierrettä, mutta ei se tätä neuletta pilaamaan pääse.

Rikoin varmaan oman ennätykseni neulomisessa, tän päivän saldo oli 44 grammaa ja 10cm helmaa pyörönä, tuntuu kyllä sormissakin ja kohta mulla on varmaan eliniäksi vihreä raita etusormessa.


En tiedä yhtään mitä neuloisin seuraavaksi, Wurm on ollut mielessä koko päivän, mutta alan jo vähän kyllästyä posottamaan pelkkää oikeaa ja multa loppuu myös kohta puikot fingering-vahvuiselle langalle.


Laskeskelin, että tätä tempausta on 180 päivää, mikä tekee sen 9 päivää per työ, joten Foldedin suhteen ainakin oon turvassa tätä tahtia, mutta tiedän etten millään kestä neuloa seuraavaa puolta vuotta tätä tahtia, joten pakko alkaa haalia pienempiäkin töitä.

Oon tuohon kerinyt jo muutamia lankoja valmiiksi, on siinä pari sportia ja DK:takin, joita voisi alkaa nostella puikoille. Täytyy myös ehkä ihan suunnittelemalla miettiä enemmän töitä, toistaiseksi mulla on ollut vain muutama mielessä ja niitä pyörittelen, että teenkö vai enkö tee. Neuletakkeja on pelottavan monta mielessä!

No comments:

Post a Comment